Nieuws / 15 april '24 / Landelijk

Ledenvergadering groot feest

Op 13 april kwamen bijna 60 leden samen op het SP-partijkantoor ‘De Moed’ in Amersfoort voor de tweejaarlijkse ledenvergadering. Ze blikten terug op de groei van onze vereniging in 2023, maakten plannen voor een Europa dat werkt voor de werkende klasse en kozen we een nieuw landelijk bestuur. Het is altijd een mooi moment om oude- en nieuwe kameraden te ontmoeten.

Op deze middag is er ook afscheid genomen van een viertal bestuursleden, die we willen bedanken voor hun onvermoeibare inzet: bedankt Debbie, Joshua en Maarten! En in het bijzonder oud-voorzitter Bastiaan Meijer, hij werd in het zonnetje gezet als ere-lid en ontving daarbij een hoge onderscheiding binnen de SP: de zilveren tomaat.

Na het afscheid van het oude bestuur, hebben we ook een nieuw bestuur gekozen. Jeremie van Zeist volgt in de voetstappen van Bastiaan als nieuwe voorzitter van de vereniging. Hij is een van de blijvers uit het vorige bestuur. Jeremie is sinds 2018 actief voor de SP en studeert Pedagogiek op de Hogeschool Utrecht. Met hem zijn Steven Peltenburg (18 jaar), Tom Merks (22 jaar), Thom Smit (26 jaar) en Olaf van der Bruggen (22 jaar) verkozen als bestuursleden van SP Jongeren.

En dan moest het mooiste deel van de dag nog komen: na de bijeenkomst stond er namelijk een grote party-bus voor ons klaar om iedereen naar de kroeg in Utrecht te brengen, waar de kroegentocht van SP Jongeren met SP-fractievoorzitter Jimmy Dijk op de planning stond. Het werd een onvergetelijke avond!

Wil jij ook lid worden van de actiefste jongerenorganisatie van Nederland? Klik hier!