Nieuws / 11 juni '22 / Landelijk, Stop het Schuldenstelsel

SP Jongeren aanwezig tijdens StuFi-protest

Op de Dam in Amsterdam verzamelden zich op zaterdag 11 juni weer duizenden studenten om van zich te laten horen over de krappe compensatie die zij door dit kabinet voorgeschoteld krijgen. Het bedrag dat op dit moment wordt genoemd is onvoldoende om studenten, die slachtoffer zijn geworden van dit politiek-experiment, te compenseren. Het is onrechtvaardig dat jongeren zijn behandeld als proefkonijn, maar er niks voor terugkrijgen. Ook de voorgestelde nieuwe studiefinanciering is veel lager dan het oude bedrag toen de studiefinanciering werd afgeschaft. Daarom lieten we van ons horen!

De prijzen die door het dak gaan, de renteverhoging op de veroorzaakte schulden en dan nog de magere basisbeurs. Keer op keer wordt de keuze gemaakt om studenten al bij de start van hun studie in de schulden te steken, terwijl het grote bedrijfsleven recordwinsten maken. De tegenstellingen kunnen niet groter zijn.

Onze strijd voor een eerlijke compensatie en een ruimere studiebeurs gaat door. Doe jij ook met ons mee? Word lid!